PLAKAT
"...wywodzi się ze starożytności: pierwsze znane plakaty to
obwieszczenia na papirusach, tabliczkach kamiennych oraz rzymskie ogłoszenia i reklamy wykonane na ścianach.
Jest jednym z najpopularniejszym nośnikiem treści reklamowych lub informacyjnych, które zazwyczaj mają czasowo określony byt. Często powiązany z jakąś okolicznością: reklamą produktu, promocją cenową, informacją lub kampanią wyborczą.
Plakat istnieje krótko, dlatego tak ważnym elementem jest jego czytelny przekaz".
KLIENCIE, zawsze zlecaj projekt, profesjonalnej firmie DTP
Przykładowe rozmieszczenie plakatów na nośniku:
DLACZEGO plakatowanie:
Aktualnie posiadamy na terenie miasta 55 nośniki ogłoszeniowe.
- 40 szt, słupów ogłoszeniowych
- 15 szt. tablic ogłoszeniowych
Dzięki temu, że ustawiane są one w ciągach komunikacyjnych reklama na plakacie może docierać do klienta przez okrągłą dobę.
Dlatego tak ważny jest jego czytelny przekaz. Ekspozycja plakatów trwa przez ilość dni określoną przez klienta na w 54 nośnikach przez 24 godziny na dobę.
Wystarczy by odbiorca sam się zatrzymał bo zainteresował go tytuł, kolor lub grafika umieszczona na plakacie i poświęcił mu tyle czasu ile go ma i ile chce... a to wszystko za darmo.
w skrócie - ETAPY realizacji zleceń na plakatowanie
1. wypełnij zlecenie: KALKULACJA lub ZLECENIA PLAKATOWANIA
2. wypełniając zlecenie PAMIĘTAJ:
:: a) do dyspozycji jest 55 nośników ( 40 słupów ogłoszeniowych, 15 tablic ).
:: b) standardowo wystarczy wykleić 50-60 szt. plakatów /kleimy po szt. na nośnik/.
:: c) najlepszy plakat do ekspozycji to: pionowy A2 lub B1. Plakat w formacie A3 proszę traktować jako ogłoszenia. Jest to także minimum, które można umieścić na nośniku reklamowym,
:: d) najlepiej jeśli plakatowanie obejmie co najmniej dwa weekendy / min 10 dni /
:: e) plakatujemy tylko w poniedziałki i czwartki. Czas ekspozycji to min 5 dni.
3. opłać ekspozycję,
4. dostarcz plakaty / nie zapomnij o plakatach na wymianę lub "doklejki"/.
Gdy nie posiadasz jeszcze plakatów:
1. zleć najlepiej projekt nam / mamy 11 lat doświadczeń w projektowaniu plakatów/
2. patrz etap: Gdy posiadasz już plakaty.
Co należy wiedzieć gdy zlecisz druk plakatu innej firmie:
- NAJLEPSZY PAPIER NA PLAKATY:
:: papier offsetowy 90-100g,
zalety: tani, szybko schnący na nośniku, brak refleksów na plakacie,
przy dobrym - naszym projekcie 2-3 kolorowym daje lepszy
efekt niż na papierze kredowym a projekt w pełnym kolorze,
dobrze znosi niskie temperatury,
wady: słaba odporność podczas złych warunków atmosferycznych.
:: papier powlekany jedno lub dwustronninie kredowy 115g-135g,
zalety: najlepszy do druku pełno-kolorowego,
wady: drogi, występowanie refleksów na plakacie, w pełnym słońcu
szybsze tracenie barw, marszczenie się.
Nie zalecamy stosowania papierów offsetowych powyżej 120g oraz pa-
pierów kredowanych powyżej 160g. Wiemy, że lepiej drukuje się na wy-
ższych gramaturach, ale niestety przy rozklejeniu takich plakatów mamy
o wiele więcej pracy niż ze standardowymi gramaturami.
UWAGA! Za plakaty wydrukowane na grubych, niestandardowych podłożach,
uszlachetnionych lakierami UV pobieramy dodatkowe opłaty.